Carnaval Neopradista.

Año tras año se celebra en la ciudad de Barranquilla una de las festividades culturales más importantes y coloridas de nuestro país, la cual se caracteriza por que sus participantes exteriorizan toda esa riqueza cultural que nos muestra como una región espontanea, artística y creativa, pero además de todo esto es una fiesta que une a todo el país pues son muchos los que se ven atraídos por ella y dicen presente… Claro estamos hablando del Carnaval de Barranquilla!
El día 4 de febrero se dio apertura oficialmente al carnaval de nuestra institución educativa, el cual no podemos pasar por alto sabiendo que es en nuestra ciudad en donde se da lugar a esta festividad y que el mismo es considerado como “Patrimonio de la Humanidad”. Fue por medio de desfiles que los niños del Nuevo Colegio del Prado se encargaron de dar vida a todas las manifestaciones culturales propias de dicho carnaval, tales como: Lectura del bando, la guacherna, coronación y batalla de flores las cuales se prolongaron durante todo este mes y hasta inicios de Marzo, en horarios establecidos por los directivos.

=====================

Saint Valentine´s Day- february 14

Last Monday the school celebrated Saint valentine The story of the roman man who was martyred for refusing to give up Christianity –and who died on February 14, 269 A.D.,- made us make a stop in the daily routine and celebrate love and friendship.

• A bit of history:

Legend says that St. Valentine left a farewell note for the jailer’s daughter, who had become his friend, and signed it “From Your Valentine”. Other aspects of the story say that Saint Valentine served as a priest at the temple during the reign of Emperor Claudius. Claudius then had Valentine jailed for defying him. In 496 A.D. Pope Gelasius set aside February 14 to honour St. Valentine.

Over time, February 14 has become the date for exchanging love messages and a celebration of St. Valentine, the patron saint of lovers. The date is marked by sending poems and simple gifts, such as flowers, to loved ones and secret loves. By far, Valentine’s Day Flowers are the most popular gift today.

That day at the school the students watched films, solved puzzles related to the topic and, of course, exchanged cards . In breaktime, 11th grade attended a “Valentine Table” where decorated messages and verses (valentines) with candies, balloons and lollipops. Students approached them and even had the chance to communicate their greetings of love and friendship by microphone.

We also heard romantic music …so the atmosphere was quite tender. Here below some of the pictures:

Nº 1: The cupids or heralds (Beto and John David) delivering valentines and all kind of greetings

Nº 2: Carla and Isaac sharing a friendship greeting

Nº 3: Danielita decorating verses

Nº 4: Students from 6th and 7th  grades participating of the activity

Nº 5: A group of friends of 11th B

Nº 6: Mafe and miss Utria sharing a hug

Nº 7, 8, 9: more moments of sharing and joy

===:::===

Inicio de las festividades culturales en nuestra institución educativa.

Carnaval De Barranquilla.

VER FOTOS AQUI.